06.10.2024

Test de Roblox game tijdens Weekend van de Wetenschap

Museum Speelklok is het eerste museum in Nederland dat de stap naar de metaverse zet via Roblox. Meld je aan om de game te testen tijdens Weekend van de Wetenschap!

Still uit de Roblox game Music Machines Monsters
  • Datum Zondag 6 oktober
  • Tijd 14.00 tot 17.00 uur
  • Leeftijd Vanaf 8 jaar
  • Prijs Activiteit is gratis

In de game ‘Music Machine Monster’ ga je op muzikaal avontuur en kom je meer te weten over de muziekmachines uit het museum. Welke slimme technieken gaan er schuil achter de muziekmachines?

Meld je aan voor het testpanel onderaan deze pagina!

Over de game

‘Music Machine Monster’ is een spel dat zich afspeelt in het betoverde rijk van de Speelklok Eilanden. Je gaat op een spannende zoektocht om de harmonie te herstellen na een muzikale ramp. Geïnspireerd door de muziekmachines van Museum Speelklok verzamel je onderdelen, leer je over geluidsbronnen en programma’s, en neem je het op tegen een slechterik die ooit een briljante uitvinder was. Onderweg kom je iconische locaties van Utrecht tegen, zoals de Domtoren, grachten en het kenmerkende bollendak van Utrecht Centraal Station. Vlieg hoog boven de stad mee op de tonen van de muziek en ga de strijd aan met de flipperkast in een muziekmachine!

Goed om te weten

De game wordt officieel pas gelanceerd op woensdag 23 oktober en daarom vragen we jou, als testpanel, om deze game te testen tijdens Weekend van de Wetenschap! Goed om te weten: je moet zelf een device meenemen, dus bijvoorbeeld een telefoon, tablet of laptop. En zorg ervoor dat je een Roblox account hebt, zonder account kan je de game niet spelen. De activiteit is gratis, voor de rest van het museum heb je een ticket nodig.

Aanmelden testpanel Weekend van de Wetenschap

"*" geeft vereiste velden aan