11.11.2023 t/m 12.11.2023

Kunst kijken met je oren

Kunst kijken met je oren? Dat kan tijdens U?, het gratis toegankelijke stadsfestival van Le Guess Who?.

Tijdens deze workshop kijk je naar kunst van Utrechtse makers uit de collectie van Kunstuitleen Utrecht en luister je naar de muziek die een artiest hieraan heeft gekoppeld. Wat gebeurt er als je naar kunst kijkt en tegelijkertijd muziek luistert? Wat doet genre, stijl, tempo en ritme met je ervaring? Hoe beïnvloedt het kijken naar een kunstwerk je beleving van de muziek? Is dit in woorden te vangen, kun je dit omschrijven? Onder begeleiding van een medewerker van de Kunstuitleen ga je hiernaar op zoek. Vioolspeler en geluidskunstenaar Honingbeer maakt speciaal voor deze workshop een expositie.

Over U?

U?, het gratis toegankelijke stadsfestival van Le Guess Who?, keert op 11 en 12 november 2023 terug naar Utrecht voor de derde editie. Dit programma is gemaakt voor, maar vooral mét Utrecht, om de creativiteit van de stad in al zijn diversiteit te vieren. U? heeft als doel om zo veel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met de geluiden, perspectieven en culturele uitingen die de stad rijk is. Bekijk hier de hele line-up.